SEO Content

Uiteindelijk heeft een website content nodig om gevonden te worden. Elke bezoeker heeft een zoekintentie en gebruikt zoektermen. Door de content te optimaliseren voor de zoekmachine én voor de bezoeker, wordt deze content beter vindbaar en zichtbaar. Dit draagt bij aan meer bezoekers op de website. Zoektermen en zoekintenties Uiteindelijk spelen twee belangrijke elementen een…

Justin Heinemann, SEO-specialist in Utrecht

Uiteindelijk heeft een website content nodig om gevonden te worden. Elke bezoeker heeft een zoekintentie en gebruikt zoektermen. Door de content te optimaliseren voor de zoekmachine én voor de bezoeker, wordt deze content beter vindbaar en zichtbaar. Dit draagt bij aan meer bezoekers op de website.

Zoektermen en zoekintenties

Uiteindelijk spelen twee belangrijke elementen een grote rol voor SEO-specialisten: Zoektermen en de zoekintentie van de doelgroep. Elke doelgroep heeft een zoekintentie en gebruikt zoektermen om op Google te zoeken naar een antwoord of oplossing.

Zo kan een gebruiker zoeken op ‘witte schoenen’ als die zich aan het oriënteren is voor nieuwe schoenen. Ook kan een gebruiker meer exact zoeken naar een oplossing door gebruik te maken van duidelijke en vaak langere zoektermen. Denk bijvoorbeeld aan: ‘Witte sneakers van Nike’.

Relevante content

Door de content van een website aan te laten sluiten bij deze zoekintentie en zoektermen van de doelgroep, wordt een website vindbaar. De gebruiker ziet in de <strong>resultatenpagina van Google</strong> relevante websites. De kans is hierdoor erg groot dat de gebruiker vervolgens een website opent. Sluit de zoekintentie en de content van de website aan? Dan is de kans groot dat de bezoeker een conversie doet.

Over Justin Heinemann

  • Ervaring als SEO Team Lead
  • Ervaring in meer dan 50+ SEO projecten
  • Kennis van diverse branches en sectoren
  • Toonaangevende SEO-resultaten behaald
Justin Heinemann, SEO-specialist in Utrecht